Vietnam - Reisverslag uit Xóm Chiêu, Vietnam van Danny & Sandra - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Xóm Chiêu, Vietnam van Danny & Sandra - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Danny & Sandra

03 Januari 2014 | Vietnam, Xóm Chiêu

Hoi allemaal! Als nog de beste wensen voor iedereen voor 2014!
Wij zijn na Cambodja doorgereisd naar Ho Chi Minh (saigon) Vietnam!
Eenmaal aangekomen zagen we dat alles wat in de lonely planet staat zeker niet gelogen is, duizenden brommertjes met hele gezinnen en inboedels erop, in het verkeer hebben we nog geen regels ontdekt, en iedereen doet waar hij zin in heeft en gaat waar hij heen wilt zonder te kijken. :)
Erg leuk om dit te ervaren maar inderdaad erg druk :)
We zijn de 30ste aangekomen, in een erg mooi hotel waar we voor een leuk prijsje een erg mooie suite hebben gekregen. Dat is leuk het nieuwe jaar ingaan :)
Oudjaar avond hebben we gevierd op straat tussen de locale mensen op een groot plein waar alle wegen gewoon vol stonden en al het verkeer tegen hield, samen met een biertje gewacht tot 12 uur... Happy new year!!
Helaas is hier alles om half 1 afgelopen aangezien dit niet hun 'eigen' nieuwjaar is.
Nieuwjaars dag lekker uitgeslapen en savonds lekker uiteten geweest en de hoogste toren van Ho Chi Minh bezocht, Bitexco financial tower, heel modern gebouw die je een mooi uitzicht geeft over de gehele stad!
2 januari zijn we een tour gaan doen over de Mekong River, veel locale dorpjes bezocht wat locale lekkernijen en theesoorten geproefd en afgesloten met een proeverij van diverse fruit soorten van hier met wat gezellige locale zangers, denk daarbij aan 3 mensen met een heel klein beetje ritme gevoel maar ze zagen er erg leuk uit en het voornaamste: ze hadden super veel lol!
Vandaag zijn we naar de populaire chu chi tunnels geweest, erg bijzonder dat de mensen zo een tijd geleefd hebben.
Zelf ook de tunnels doorgelopen (ja het paste net) en we hebben daar op een schietbaan geschoten! Danny met een M16 & een M30 en ik met het zogenoemde 'lady Gun' een AK47.
Wat een geweldige ervaring! Altijd al eens willen doen, dus een kleine droom is voor ons uitgekomen ;)

Morgen eindigt ons verblijf in Ho Chi Minh en vliegen we door naar de plek Hue, centraal Vietnam.
Dus op naar een nieuwe plek!

Lieve mensen we schrijven snel weer en we hopen dat iedereen een super oud en nieuw heeft gehad! Tot snel!

Liefs van ons